Avaluació

RÚBRICA DIRIGIDA A L'AVALUACIÓ DELS ALUMNES:

Per tal de valorar el treball que han seguit els infants alhora de treballar amb el nostre bloc, considerem que el docent haurà de seguir tot el procés d'E-A de l'alumne. 
A més, al final del procés, un cop realitzades totes les activitats, el docent aplicarà una rúbrica d'avaluació per a cada alumne:



Molt bé (4)
Bé (3)
Poc (2)
Gens (1)
Activitat inicial: Com ha evolucionat el món industrial?
Amb l’ajuda de les imatges observa les diferències i semblances entre la indústria d'abans i d’ara a Catalunya.

Amb l’ajuda de les imatges no observa massa les diferències i semblances entre la indústria d'abans i d’ara a Catalunya

Amb l’ajuda de les imatges no veu les diferències i semblances entre la indústria d'abans i d’ara a Catalunya
Activitat 2: Busquem els orígens
Saben localitzar en un mapa els països d’on prové, la roba que porten.
Els costa localitzar en el mapa alguns dels països d’on prové la roba.

No localitzen en el mapa cap dels països d’on prové la roba.
Activitat 3: Què predomina a cada lloc?

Troben molt fàcilment, a la xarxa, quin és el tipus d'indústria que predomina a cada comarca.

Troben informació a la xarxa d’alguns tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
No saben gaire com trobar informació a la xarxa dels tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
No troben informació a la xarxa dels tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
Activitat 4: Catalunya en el pas del temps
Creen una línia del temps, amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la indústria i les fàbriques molt ben estructurada, planificada i amb les dades correctes.

Creen una línia del temps, amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la indústria i les fàbriques, però sense una bona estructura i planificació i hi falta informació.

Creen una línia del temps, amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la indústria i les fàbriques, desestructurada, sense planificació i amb errors en la informació.
Activitat 5: El treball en cadena
Després del visionat del vídeo, redacten una petita reflexió sobre què en pensen del treball en cadena sense errors gramaticals i que s’entengui correctament
Després del visionat del vídeo, redacten una petita reflexió sobre què en pensen del treball en cadena amb alguns errors gramaticals, però tot s’entén correctament.

Després del visionat del vídeo, redacten una llarga reflexió que se’n va del tema demanat, amb molt errors gramaticals i no s’entén massa.
Després del visionat del vídeo, redacten una reflexió molt llarga, però no parla del tema  demanat. Té molts errors gramaticals i pràcticament no s’entén correctament.
Activitat 6: Som una indústria automobilística
Reconeix en la indústria canvis i continuïtats.
Identifica, planteja i resol interrogants relacionats amb la indústria.
Fa servir estratègies i coneix els elements més significatius de l'entorn.
Entén la seva evolució dins una cronologia.
O no reconeix en la indústria canvis o no hi reconeix continuïtats.
O bé no identifica, o bé no planteja, o bé no resol alguns interrogants relacionats amb la indústria.
O no fa servir estratègies, o bé, no coneix els elements més significatius de l'entorn.
No entén massa, la seva evolució dins una cronologia.
Reconeix en la indústria canvis i continuïtats.
Identifica, planteja i resol interrogants relacionats amb la indústria.
Fa servir estratègies i coneix els elements més significatius de l'entorn.
Entén la seva evolució dins una cronologia.
Activitat final: Ens convertim en treballadors

Copsar, l’experiència de produir objectes, per després vendre’ls i obtenir beneficis.
Conèixer els avantatges i els inconvenients de produir materials.
No copsa, el fet de produir objectes, per després vendre’ls i obtenir beneficis.
No entén, ni coneix, els avantatges i els inconvenients de produir materials.






RÚBRICA DE COAVALUACIÓ DELS BLOCS DELS COMPANYS:

Per tal d'avaluar els blocs dels companys, hem dissenyat de manera conjunta una rúbrica amb ítems pautats entre tots.  Un cop omplerta la rúbrica, procedirem a realitzar un comentari  que comprengui tots els ítems d'avaluació seguents:






MOLT BÉ (4)

BE (3)

POC (2)

GENS (1)

Idees prèvies


Introdueix el tema, parteix dels interessos i dels nivells dels alumnes i engresca.
Hi ha una introducció del tema, atractiva pels alumnes i compren alguna activitat.

Fa preguntes sobre el tema i prou.
No contextualitza el tema ni s’interessa per partir de coneixements dels alumnes

Habilitats

Es treballa amb fonts, dades de manera científica, per tal d’introduir valors i coneixement.
Treballa amb fonts o dades de manera científica.
Fa servir fonts, però no amb finalitat científica.
No fa servir cap tipus de font.

Atractiu visual

El format s’adapta als infants i crida l’atenció d’aquests. Conté imatges, vídeos, gadgets... amb la finalitat de motivar.
S’adapta a l’edat dels infants, conté algun tipus de recurs que crida l’atenció.
Gairebé no conté recursos fora de lletra. Poques imatges, vídeos...
No crida l’atenció dels infants, només conté lletra.

Informació

Clara, estructurada, organitzada i sense faltes d’ortografia.
Clara i organitzada, alguna falta d’ortografia.
Poc estructurada i amb faltes d’ortografia.

Confon, poc estructurada i organitzada, faltes d’ortografia.
Diari
Hi ha un seguiment del procés de realització del bloc.
Hi ha un procés, però aquest no es gradual.
El seguiment es escàs.

No hi ha cap seguiment.
Activitats
Organitzades segons el grau de dificultat, originals i  creatives.
Organitzades segons el grau de dificultat, poc originals i poc creatives.
Poc organitzades segons el grau de dificultat i poc originals i creatives.

No hi ha cap tipus d’organització i no són creatives, ni originals.
Coherència
Les activitats, els objectius i els continguts coincideixen.
Alguna activitat no és coherent en la seva totalitat.
Poca coherència entre  les activitats, els continguts i els objectius fixats.
No hi ha cap tipus de coherència entre les activitats, els continguts i els objectius fixats.
Metodologia activa
Alterna el treball individual, en grup, cooperatiu i  per projectes. És dinàmica.
Apareix  més d’un tipus de metodologia activa.
Apareix només un tipus de metodologia activa.
Les activitats són monòtones.  La metodologia emprada és directiva i basada en el treball individual.
Títol
Problematitzat.
Molt general.
Una pregunta sense més.
No incita a voler saber-ne més.
Avaluació general
El bloc ajuda als alumnes a entendre el món, valorar-lo i millorar-lo.
El bloc ajuda a entendre el món en que vivim, però no a millorar-lo.
El bloc no dóna gaires idees clares per entendre el món.
El bloc no ajuda als alumnes a entendre al món, ni a millorar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada