Per tal de valorar el treball que han seguit els infants alhora de treballar amb el nostre bloc, considerem que el docent haurà de seguir tot el procés d'E-A de l'alumne.
A més, al final del procés, un cop realitzades totes les activitats, el docent aplicarà una rúbrica d'avaluació per a cada alumne:
Molt bé (4)
|
Bé (3)
|
Poc (2)
|
Gens (1)
|
|
Activitat inicial: Com ha evolucionat el món industrial?
|
Amb l’ajuda de les imatges
observa les diferències i semblances entre la indústria d'abans i d’ara a
Catalunya.
|
Amb l’ajuda de les imatges
no observa massa les diferències i semblances entre la indústria d'abans i
d’ara a Catalunya
|
Amb l’ajuda de les imatges
no veu les diferències i semblances entre la indústria d'abans i d’ara a
Catalunya
|
|
Activitat 2: Busquem els orígens
|
Saben localitzar
en un mapa els països d’on prové, la roba que porten.
|
Els costa localitzar en el mapa alguns dels
països d’on prové la roba.
|
No localitzen en el mapa cap dels països
d’on prové la roba.
|
|
Activitat 3: Què predomina a cada lloc?
|
Troben molt fàcilment, a
la xarxa, quin és el tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
|
Troben informació a la
xarxa d’alguns tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
|
No saben gaire com trobar
informació a la xarxa dels tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
|
No troben informació a la
xarxa dels tipus d'indústria que predomina a cada comarca.
|
Activitat 4: Catalunya en el pas del temps
|
Creen una línia del temps,
amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la indústria i les fàbriques molt
ben estructurada, planificada i amb les dades correctes.
|
Creen una línia del temps,
amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la indústria i les fàbriques, però
sense una bona estructura i planificació i hi falta informació.
|
Creen una línia del temps, amb ajuda de les TIC, sobre l'evolució de la
indústria i les fàbriques, desestructurada, sense planificació i amb
errors en la informació.
|
|
Activitat 5: El treball en cadena
|
Després del visionat del vídeo, redacten una petita reflexió sobre què en pensen del treball en cadena
sense errors gramaticals i que s’entengui correctament
|
Després del visionat del vídeo, redacten una petita reflexió sobre què en pensen del treball en cadena amb
alguns errors gramaticals, però tot s’entén correctament.
|
Després del visionat del vídeo, redacten una llarga reflexió que se’n va del tema
demanat, amb molt errors gramaticals i no s’entén massa.
|
Després del visionat del vídeo, redacten una reflexió molt llarga, però no parla del
tema demanat. Té molts errors
gramaticals i pràcticament no s’entén correctament.
|
Activitat 6: Som una indústria automobilística
|
Reconeix en la indústria canvis i
continuïtats.
Identifica, planteja i resol interrogants
relacionats amb la indústria.
Fa servir estratègies i coneix els elements
més significatius de l'entorn.
Entén la seva evolució dins una cronologia.
|
O no reconeix en la indústria canvis o no
hi reconeix continuïtats.
O bé no identifica, o bé no planteja, o bé
no resol alguns interrogants relacionats amb la indústria.
O no fa servir estratègies, o bé, no coneix
els elements més significatius de l'entorn.
No entén massa, la seva evolució dins una
cronologia.
|
Reconeix en la indústria canvis i
continuïtats.
Identifica, planteja i resol interrogants
relacionats amb la indústria.
Fa servir estratègies i coneix els elements
més significatius de l'entorn.
Entén la seva evolució dins una cronologia.
|
|
Activitat final: Ens convertim en treballadors
|
Copsar, l’experiència de produir objectes, per
després vendre’ls i obtenir beneficis.
Conèixer els avantatges i els
inconvenients de produir materials.
|
No copsa, el fet de produir objectes, per després
vendre’ls i obtenir beneficis.
No entén, ni coneix, els avantatges
i els inconvenients de produir materials.
|
RÚBRICA DE COAVALUACIÓ DELS BLOCS DELS COMPANYS:
Per tal d'avaluar els blocs dels companys, hem dissenyat de manera conjunta una rúbrica amb ítems pautats entre tots. Un cop omplerta la rúbrica, procedirem a realitzar un comentari que comprengui tots els ítems d'avaluació seguents:
MOLT BÉ (4)
|
BE (3)
|
POC (2)
|
GENS (1)
|
|
Idees prèvies
|
Introdueix
el tema, parteix dels interessos i dels nivells dels alumnes i engresca.
|
Hi
ha una introducció del tema, atractiva pels alumnes i compren alguna
activitat.
|
Fa
preguntes sobre el tema i prou.
|
No
contextualitza el tema ni s’interessa per partir de coneixements dels alumnes
|
Habilitats |
Es
treballa amb fonts, dades de manera científica, per tal d’introduir valors i
coneixement.
|
Treballa
amb fonts o dades de manera científica.
|
Fa
servir fonts, però no amb finalitat científica.
|
No
fa servir cap tipus de font.
|
Atractiu visual |
El
format s’adapta als infants i crida l’atenció d’aquests. Conté imatges,
vídeos, gadgets... amb la finalitat de motivar.
|
S’adapta
a l’edat dels infants, conté algun tipus de recurs que crida l’atenció.
|
Gairebé
no conté recursos fora de lletra. Poques imatges, vídeos...
|
No
crida l’atenció dels infants, només conté lletra.
|
Informació
|
Clara,
estructurada, organitzada i sense faltes d’ortografia.
|
Clara
i organitzada, alguna falta d’ortografia.
|
Poc
estructurada i amb faltes d’ortografia.
|
Confon,
poc estructurada i organitzada, faltes d’ortografia.
|
Diari
|
Hi
ha un seguiment del procés de realització del bloc.
|
Hi
ha un procés, però aquest no es gradual.
|
El
seguiment es escàs.
|
No
hi ha cap seguiment.
|
Activitats
|
Organitzades
segons el grau de dificultat, originals i creatives.
|
Organitzades
segons el grau de dificultat, poc originals i poc creatives.
|
Poc
organitzades segons el grau de dificultat i poc originals i creatives.
|
No
hi ha cap tipus d’organització i no són creatives, ni originals.
|
Coherència
|
Les
activitats, els objectius i els continguts coincideixen.
|
Alguna
activitat no és coherent en la seva totalitat.
|
Poca
coherència entre les activitats, els
continguts i els objectius fixats.
|
No
hi ha cap tipus de coherència entre les activitats, els continguts i els objectius
fixats.
|
Metodologia activa
|
Alterna
el treball individual, en grup, cooperatiu i per projectes. És dinàmica.
|
Apareix
més d’un tipus de metodologia activa.
|
Apareix
només un tipus de metodologia activa.
|
Les
activitats són monòtones. La metodologia
emprada és directiva i basada en el treball individual.
|
Títol
|
Problematitzat.
|
Molt
general.
|
Una
pregunta sense més.
|
No
incita a voler saber-ne més.
|
Avaluació general
|
El
bloc ajuda als alumnes a entendre el món, valorar-lo i millorar-lo.
|
El
bloc ajuda a entendre el món en que vivim, però no a millorar-lo.
|
El
bloc no dóna gaires idees clares per entendre el món.
|
El
bloc no ajuda als alumnes a entendre al món, ni a millorar-lo.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada